Защо имате висок процент на CTR, но ниски конверсии на Facebook рекламите
Продължаваме поредицата си с полезни съвети за онлайн магазини. Днес ще обърнем внимание на често срещан проблем, който озадачава много рекламодатели. Става въпрос за случаите, в които рекламните ни кампании имат задоволителен или много добър Click-through rate, но conversion rate-ът е нисък.
Нека все пак се върнем една крачка назад и поясним двете основни понятия:
- CTR (Click-through rate): Това е съотношението между показвания и кликове на всяка една наша реклама. Ако имаме 1000 показвания и 20 клика, това означава, че нашият CTR ще бъде 2%. Във Facebook ads manager е важно да използвате опцията „CTR (Link click-through rate)“, тъй като в противен случай ще бъдат отчитани и кликовете към страницата ви, които не ви интересуват.
- Conversion rate: Това е съотношението между кликове (посещения) и продажби. Ако имаме 100 клика и 3 продажби, тогава conversion rate-ът е 3%.
CTR-ът е един от най-важните показатели за всеки рекламодател във Facebook. В голяма степен от него ще зависи цената на клик, релевантността и дори цената на показвания. В много случаи увеличаването на CTR-ът ще води и до увеличаване на печалбите от дадена реклама, тъй като с по-малко средства, ще имаме по-голям трафик. Но какво да правим, когато имаме висок CTR, но процентът на продажби падне?
Какви могат да бъдат причините да имаме 3-4% CTR и например 0.5% conversion rate?
Аудиторията е грешна
Да, дори аудиторията да клика много върху рекламата, това не означава, че тя е непременно правилна. Всъщност точно по тази причина Facebook прави и голямо разграничение между кампаниите за Traffic и тези за Conversion.
В Traffic кампаниите ще достигате много по-често до хората, които имат най-голям шанс да кликнат, но от тях няма как да очаквате продажби.
В зависимост от продуктите или услугите, които предлагате, може да сте достигнали до сегментът от аудиторията, който е любопитен да разбере повече, но много трудно би станал ваш клиент.
Затова винаги експериментирайте с различни типове аудитории.
Проблеми с landing страницата
Може би най-честата причнина, която от своя страна може да бъде разделяна на части. Проблемите с landing страницата могат да бъдат свързани с:
– Отблъскващ дизайн
– Бавно зареждане на страниците
– Неинтригуващо съдържание – текстове, описания, снимки, информация и други
– Функционални проблеми на страницата
– Сложен или отблъскващ процес за завършване на поръчка.
Поставете се на мястото на потребителя и вижте дали някой от гореспоменатите фактори има сериозно влияние във вашия уебсайт.
Няма силна причина за моментална покупка
Маркетингът и психологията вървят ръка за ръка. Едно от най-важните неща, които трябва да направите или в самата реклама, или на лендинг страницата е да покажете защо потребителя трябва да си вземе дадения продукт/услуга сега, а не след време.
Какво може да изгуби, ако не се възползва сега или какви други „последствия“ може да има. Всичко това се базира на психологическите принципи в маркетинга, за които направихме и цяла поредица от видеа преди няколко месеца и можете да видите на нашия YouTube канал тук.
Има несъответствие между рекламата и landing страницата
Макар и значително по-рядко, не е изключено една от причините да бъде несъответствие между рекламата и предлаганото на landing страницата. Проверете дали линковете водят до правилното място и дали няма разлика в цената, снимките или описанията.
Офертата не е достатъчно добра
Дори да сте провокирали интереса на аудиторията и те са посетили вашия уебсайт, ако офертата ви не е добра, няма как да очаквате високи резултати. Добре свършената работа в настройките на рекламите и подбора на материали не може да компенсира загубите от непривлекателната оферта.
Може да имате перфектни настройки на рекламите, много добра стуктура, работещ каталог и пиксел, разнообразни и интересни банери, видеа и текстове, но нищо от тях няма да има смисъл, ако офертата ви не е добра.