7 популярни типа рекламни формати във Facebook

facebook ads

Автор: Боряна Иванова

Какъв избор от рекламни формати дава Facebook

Facebook е платформа, предоставяща огромен избор от кампании и възможности за таргетиране, като това важи както за големите онлайн магазини, така и за по-малките. До момента е известно, че има около 3 милиарда активни потребители във Facebook всеки ден, което дава многобройни възможности за рекламодателите. Връзката с потребителите обаче става все по-трудна, тъй като продължението на вниманието им в социалните мрежи постоянно намалява – то е сведено само до 8 секунди. Това означава, че вашите реклами трябва задължително да грабват техния интерес. Но какви реклами можете да използвате, за да успеете да постигнете тази нелека задача?

 

1. Реклами с едно изображение/ Single Image Ads

Това са реклами, които съдържат едно единствено изображение, рекламен текст и силен Call to Action бутон. Те ви позволяват да покажете по-добре своя продукт или услуга, като представите грабващо окото изображение. По този начин можете да подтикнете хората да научат повече за вас, да се ангажират с вашето съдържание и евентуално да посетят уебсайта ви и да направят поръчка. Чрез този тип реклами можете да засилите интереса на потребителите към своя бранд и да повишите осведомеността им за вашите продукти или услуги и да увеличите своите продажби, като предоставите просто и семпло съобщение.

 

image ads

 

2. Видео реклами/ Single Video Ads

Видео рекламите са подобни на тези с едно изображение, като единствената разлика е в самия формат. Особеното при този тип е, че видеата са много по-ангажиращи от изображенията, в тях са включени повече елементи, разказва се история, която грабва интереса на потребителите и ги задържа повече време. Чрез тях можете да покажете уникални характеристики на своя продукт или услуга и да разкажете историята на своя бранд. Това е и причината този формат да бъде все по-често използван от повечето рекламодатели. Използването на разнообразие от този тип реклами би донесъл увеличение на вашите продажби.

 

video ads

 

3. Карусел/ Carousel Ads

Каруселите са поредица от изображения или видеа, през които потребителите могат да скролват, да разглеждат повече продукти и да влизат на конкретната landing страница с продукт на уебсайта. Интересно при тях е, че можете лично да подбирате реда на продуктите или да оставите тази работа на алгоритъма на Facebook, който ще направи подбора така, че да носи повече конверсии. Каруселите ви позволяват да покажете голям набор от продукти, да акцентирате върху различни характеристики на един продукт, да разкажете цяла история, и като цяло да представите ползите, които купувачът ще има от вашите продукти. 

 

carousel ads

 

4. Динамични реклами/ Dynamic Ads

Динамичните реклами свързват продуктовия ви каталог с Facebook Events Manager и Facebook Pixel. Те показват на хората продукти, които са били разглеждани на уебсайта ви, което ги прави изключително релевантни и персонализирани спрямо интересите, действията и намеренията на потребителите. Динамичните реклами могат да бъдат реклами с едно изображение, каруселите и колекциите. Те достигат до широка аудитория от хора, които са проявили известен интерес към продуктите ви, но все още не са направили поръчка, като окуражават направата на такава.

 

dynamic ads

 

5. Колекции/ Collection Ads

Колекциите са страхотен начин за онлайн магазините да предоставят едно незабавно преживяване на потребителите, като ги водят директно към направата на поръчка. Състоят се от изображение или видео на корица, върху които потребителят клика, за да му се покаже множество от разнообразни продукти. Предимствата на този тип реклама са лесното откриване на релевантни за потребителя продукти, подтикването на потребителя да влезе на уебсайта и да направи поръчка и, разбира се, показването на цяла гама от продуктовия каталог. 

 

collection ads

 

6. Стори формат/ Story Ads

В последно време сторитата са едно от най-консумираното съдържание от потребителите на Facebook и Instagram, което прави рекламите в стори формат изключително ефективни. Освен това те са и много по-евтин формат. Тези реклами се показват измежду сторитата под формата на изображение, видео или карусел, но тяхната продължителност не е само 24 часа. Според изследвания на Facebook повече от 50% от хората, които разглеждат редовно сторита в Instagram и Facebook, са резултирали в направата на повече поръчки.

 

story ads

 

7. Слайдшоу/ Slideshow Ads

Този тип ви позволява да преизползвате вече съществуващи реклами с едно изображение, като Facebook събира наличната информация и създава слайдшоу във видео формат. По този начин имате възможността да покажете на потребителите повече съдържание, като не влагате допълнително разходи за създаването на ново видео.

 

slideshow ads

 

Използването на разнообразие от рекламни варианти би довело до увеличение на продажбите на онлайн магазина, както и до ръст в средната възвръщаемост. Няма един определен вариант, който да работи най-успешно, затова ви насърчаваме да изпробвате всички посочени формати, за да максимизирате потенциална на своя онлайн магазин. Всички тези елементи са част от практиката ни в Markademics и ние като специалисти в сферата на Facebook рекламата се стремим да създаваме правилните рекламни стратегии и да получаваме желаните резултати. 

За сътрудничество с нас попълнете формата ни за контакти: https://markademics.bg/contact-form/

 

Рекламирайте бизнеса си по нов и по-ефективен начин с Маркадемикс

Изпратете ни запитване за работа с нас!