8 Facebook метрики, които всеки рекламодател трябва да следи

Автор: Ребека Алтунян

Случвало ли Ви се е да се съмнявате в представянето на рекламите си във Facebook – дали биха могли да Ви донесат повече продажби? Успешно ли са настроени или дори достигат ли до правилните потребители?

Може би просто не проследявате правилните метрики?

Безспорно, във Ads Manager платформата ще откриете толкова много рекламни показатели, което както изключително полезно, може да бъде и също толкова объркващо. Като експерти, ние от Markademics, можем да Ви предложим по-лесен и ефективен метод.

Първо, започнете с определяне целта на Вашата рекламна кампания – повече продажби, достигане до по-широк сегмент аудитория или ангажирания на Вашата публикации.

Метриките, които ще Ви донесат успех, зависят именно от целта на кампанията. Например, ако рекламирате във Facebook с objective “Engagement”, импресиите биха били много важни за Вас. Подобна е ситуацията и с кампанията с цел продажби – в този случай първо ще измерите броя кликвания върху криейтива, възвръщаемостта от рекламата Ви и средната стойност на количката.

В тази статия ще откриете 8-те най-важни метрики, които нашите експерти от Markademics ежедневно измерват с цел да донесат на клиентите повече продажби при по-висока възвръщаемост:

1. Reach

Обхватът (Reach) се отнася до общия брой уникални потребители, които са видели Вашата реклама. Много хора бъркат този показател с така наречените “импресии”. Докато обхватът на рекламите Ви измерва уникалните потребители, импресиите ще Ви покажат конкретния брой показвания на рекламата Ви, независимо дали един потребител я е видял един, два или десет пъти. Поради тази причина броят на импресиите винаги ще бъде по-висок от обхвата.

Използвайки този ключов показател във Facebook, Вие ще имате възможността да проследите колко обширна е Вашата аудитория и как бихте могли да подобрите маркетинговата си фуния.

2. CTR

CTR (Clickthrough rate) е броят кликвания върху Вашата реклама, разделен на броя импресии (пътите, в които тя е била показана на потребителите във Facebook).

Може би се питате защо тази метрика е толкова важна, като можем да измерим броя кликове на рекламата. Съществуват ситуации, в които отчитате 100 кликвания на рекламата си и смятате, че тя е ефективна. Ако обаче общият брой импресии е 100 000, тези 100 кликвания вече няма да изглеждат толкова впечатляващи. Именно тук на помощ идва CTR метриката (честотата на кликване). В нашия пример по-горе – реклама, получила 100 кликвания и 100 000 импресии, има нисък CTR от 0,1%. Въпреки това, ако общият брой импресии е бил 1000, това е CTR от 10%.

Поради тази причина е от изключително важност да не правим изводи за ефективността на рекламите на база единствено кликовете – задължително трябва да ги сравним с броя импресии, за да оценим колко ангажиращи са рекламите ни.

3. Frequency

Метриката “Честота” Ви насочва към това колко пъти рекламата Ви е била средно показвана на един потребител.

Например – честота от 5 означава, че всеки потребител е видял реклама Ви по 5 пъти средно. Ако провеждате кампания с цел генериране на повече поръчки, Ваша оснавна цел трябва да бъде да запазите честотата си възможно по-ниска. В противен случай – колкото по-висока е стойността на тази метрика, толкова по-досадна би била рекламата за потенциалния Ви клиент.

Ниският брой показвания Ви гарантира, че не работите с едни и същи потребители, което би довело до бърза сатурация на рекламната фуния и ограничава достигането до напълно нови клиенти.

4. Conversion Rate (CR)

Процентът на реализирани продажби (CR) e метриката, която най-точно ще измери успеха на Вашата реклама. Тя показва точния процент продажби, които са генерирани на Вашия уебсайт, на база броя потребители, до които рекламата Ви е достигнала.

Формулата за процентът на реализирани продажби е: (Брой продажби/ Брой посетители) x 100. Така че, ако Вашата реклама във Facebook убеди 2-ма от 50 души да направят поръчка (2/50×100), това е 4% CR.

Вашата реклама може да продаде 100 продукта и пак да бъде по-малко печеливша от тази, която е продала 20 – ето защо отдаваме такова значение на процента реализирани продажби. Колкото по-висок е той, толкова по-голяма е печалбата.

5. Cost Per Result (CPR)

Независимо от целите на Вашата кампания, цената за резултат (CPR) е една от най-важните метрики за ефективна реклама във Facebook. Тя измерва колко всъщност Ви струва всеки желан резултат като генериране на продажба, ангажиране, достигане на потребител или др.

В зависимост от целите на Вашата кампания – стойността на тази метрика ще се различава.

Формулата, по която можете да я получите, е като разделите общият обем похарчен бюджет на броя резултати (поръчки). Колкото е по-ниска е стойността й, толкова по-евтина е цената, която плащате за търсения резултат.

Начините, по които можете да регулирате тази метрика, са чрез CTR-ът на рекламите Ви (интересът и броя кликвания върху криейтива Ви) и цената за 1000 импресии (CPM).

6. AOV (Average Order Value)

Средната стойност на количката (AOV) отчита средната сума, която рекламите ви реализират от всяка поръчка. За да изчислите AOV, разделете приходите на броя поръчки.

Тази метрика е и една от най-пренебрегваните от рекламодателите. Познаването на средната стойност на количката ще Ви осигури анализ върху поведението на купувачите и колко те са готови да похарчат за Вашите продукти. Като научите колко харчат клиентите Ви за всяка поръчка, можете да планирате ценообразуване и маркетингови стратегии, за да я подобрите.

Когато подобрявате средната си стойност на поръчката, Вие директно увеличавате печалбите и ръста на приходите си.

7. CPM (Cost Per 1000 Impressions)

Цената за постигане на 1000 импресии (CPM) е често срещана метрика в онлайн рекламирането. Тя измерва рентабилността на Вашата рекламна кампания. Чрез нея бихте могли да отговорите на въпросите дали нисшата, в която Вашият бранд се намира, става все по-конкурентна, защо средната възвръщаемост на кампаниите пада рязко и дали рекламите Ви се оскъпяват.

Важно е да отбележим, че средната цена на хиляда импресии за България варира в зависимост от качеството на рекламата, таргет аудиторията Ви и конкуренцията наред с други фактори. За последната година този показател се е покачил с над 90%, като най-много засяга новите бизнес акаунти в платофмата, чиято репутация е все още съмнителна за Facebook. Основна Ваша цел е понижаването на стойността на CPM-a възможно най-ниско – това ще се отрази както на броя продажби, така и на средната възвръщаемост на акаунта Ви.

8. ROAS (Return on ad spend)

Възвръщаемостта на рекламата Ви (ROAS) на практика е размерът на приходите, които компанията Ви генерира за всеки инвестиран лев. Това е един от най-важните показатели за разбиране дали рекламата Ви във Facebook е успешна и носи ли Ви нужните резултати.

Формулата за изчисляване на възвръщаемостта е приходите от реклама, разделени от бюджета от конкретните кампании.

Вече предлагаме и изготвяне на цялостен одит на рекламни кампании.

Ако искате нашият екип да направи анализ на досегашните ви рекламни кампании и да изготви списък с нужни подобрения, както на самите реклами, така и на уебсайта ви, може да ни пишете на office@markademics.com или да попълните формата ни за контакт тук.

Рекламирайте бизнеса си по нов и по-ефективен начин с Маркадемикс

Изпратете ни запитване за работа с нас!