eCommerce Academy Podcast: Виктор Стоилов – от двете страни на онлайн бизнеса

Виктор Стоилов - От двете страни на онлайн бизнеса

В епизод 53 на eCommerce Academy Podcast, водещият Вилислав Славев представя интересен разговор с Виктор Стоилов, създател на дигитална агенция Markademics.

В началото на разговора, Виктор разказва как се появява неговият интерес към дигиталния маркетинг и електронната търговия.
Освен маркетолог на високо ниво, Виктор има и поглед от другата страна в бизнес развитието като собственик на успешни онлайн магазини на световно ниво.

В епизода са засегнати теми, относно създаването и развитието на агенция от нулата, предизвикателствата в България и грешките, които стартиращите правят.

Виктор разкрива, че много често среща млади, навлизащи в онлайн търговията да стартират без здрави основи и имат мислене “един шанс”, на база на принципа “всичко или нищо”, което е страшно рисковано.

От другата страна на бизнеса със създаване на собствен бранд, Виктор разкрива и дава безценни съвети, които биха били успешни за имплементация.
Но допълва, че всеки трябва да създаде нещо, което е от значение за неговата аудитория.

“Това, че един път си бил успешен в нещо, не означава, че всеки следващ път ще си и че имаш някаква тайна формула, която винаги ще сработи”

Виктор споделя интересни случки от опита си, включително инцидента с PayPal и задържането на крупна сума от платежната платформа от поръчки на Коледа.

Ключов момент пък в епизода е фокусът върху работата в екип в агенцията и важните уроци, които Виктор Стоилов е имплементирал и изгражда работна си система на база на тях.

“Когато работиш с хора, ти трябва да поставяш хората на първо място”.

Виктор подчертава, че развивайки Markademics той не си поставя за цел да работи с определена бройка клиенти, а тези цели всъщност при тях се поставят на база на това какви са целите на самите колегите в екипа и траекторията, по която те заедно ще тръгнат.

В разговора се прави и паралел между българския и чуждестранния пазар, като се обръща внимание на възможности и предизвикателства.

“Българските търговци са много по-иновативни от западните си колеги”

В агенцията са имали случаи с онлайн магазини в Западна Европа, където са изчаквали пандемията да им затвори физическите магазини, за да се сетят, че имат онлайн такива.

Виктор допълва, че пък в САЩ бизнес стратегиите и мисленето е различно. При намаляване на цената, за да се придобие един нов клиент в САЩ се стремят да увеличат стойността на клиента при следващи покупки. Изгражда се една връзка с клиента още преди да е закупил.

Към края на подкаста, от водещия се задава въпрос към Виктор: Какви книги би препоръчал?

Виктор казва: „Аз бих препоръчал на хората просто да четат книги, които развиват тяхното мислене, а не книги, които им дават конкретни решения.
Важното е да не попаднеш в тази парализа да търсиш отговорите в някой друг, а не да ги търсиш в себе си.“

За повече съвети от света на маркетинга и създаването на бизнеси и техните вдъхновяващи истории, може да следите блога на Markademics.

А ако имате онлайн магазин и желаете Виктор и екипът му да работят с вас, свържете се, попълвайки формата за контакт.

Рекламирайте бизнеса си по нов и по-ефективен начин с Маркадемикс

Изпратете ни запитване за работа с нас!