Автор: Боряна Иванова
Какво е UGC?
User Generated Content (UGC) е генерирано от потребителите съдържание, което се създава от потребители и цели разпространяването сред други такива. То може да бъде под формата на публикации в социалните мрежи, ревюта, блог постове и много други. Този тип съдържание започва да се използва все по-активно и от рекламодателите, поради многобройните му предимства, сред които са ангажираността на потребителите, персонализацията, уникалността на съдържанието и неговата достоверност.
Пример за създаване и разпространение на такъв тип съдържание е кампанията на Calvin Klein, при която брандът насърчава своите фенове и последователи да публикуват своя снимка, облечени с дрехи на марката, като използват хаштага “I ____ in #MyCalvins”. Само за няколко месеца кампанията набира огромна популярност, като над 500 000 снимки са публикувани в Instagram със съответния хаштаг.
Как помага на брандовете?
Тъй като този тип съдържание е създадено от самите потребители, то се основава на истинско преживяване и е много по-достоверно за хората, които се още не са изпробвали продукта или услугата. Проучвания доказват, че около 60% от онлайн потребителите се доверяват много повече на UGC, отколкото на който и да е друг тип съдържание. Интересното при него е това, че брандът придобива “човешки облик”, като предизвиква емоции и реакции у хората. Освен това, UGC не изисква особени парични средства, създава се лесно и бързо, ангажира потребителите и е изключително ефективно.
Предимства на UGC в рекламите
1. Предлага персонализиран подход
Потребителите се доверяват значително повече на информацията, която получават “от уста на уста”, т.нар. WOM Marketing (Word of Mouth). Когато тази техника бива приложена и в рекламата, тя постига страхотни резултати. Когато рекламата е представена по персонализиран и автентичен начин, като засяга директно проблемите и съмненията на потребителите, те много повече разчитат на достоверността на предоставената им информация.
2. Засилва достоверността на бранда
Известно е, че 92% от потребителите разчитат много повече на придобитото, отколкото на платеното съдържание, тъй като то влияе емоционално. Генерираното от потребителите съдържание бива възприемано като препоръка от достоверен източник, който вече е изпробвал дадения продукт или услуга. По този начин се засилва както доверието, така и достоверността на бранда, като се увеличава шансът за направата на поръчка.
3. Стимулира ангажираността
Чрез UGC хората по-лесно разбират и резонират с бранда и неговата идентичност. След като потребителите са получили съответната препоръка и са изградили известно доверие към бранда, те изпитват нуждата да се ангажират с информацията, като споделят своите притеснения, мнения или опит. В платформи като Facebook, Instagram, TikTok това се случва изключително лесно и бързо, което предоставя добра възможност за рекламодателите да се възползват от тях.
4. Увеличава продажбите
Проучване показва, че между 50% и 70% от активните потребители са много по-склонни да направят поръчка, след като са се ангажирали с генерирано от потребители съдържание. Изграденото доверие спомага за вземането на финалното решение от купувача, което за онлайн магазините води до по-висок Conversion Rate, както и по-голяма възвръщаемост, тъй като средствата за създаване на UGC са минимални.
Известният бранд Starbucks използва тази стратегия в своя #RedCupContest, при който потребителите трябва да публикуват интересна снимка с хаштага, като имат възможността да спечелят Gift Card за Starbucks. Зададената награда допълнително мотивира хората да се включат в предизвикателството, като те едновременно промотират бранда, увеличават неговата видимост и, разбира се, продажбите на Starbucks, тъй като първо трябва да закупят своята “червена чаша”, за да успеят изобщо да участват в предизвикателството.
User Generated Content е страхотен начин за малки и големи онлайн магазини да създават и разпространяват съдържание, което не изисква много парични средства, създава доверие в потребителите, подобрява достоверността на бранда и значително увеличава продажбите.
Ако искате да научите повече за това как да използвате UGC в своите реклами, как да направите рекламния си криейтив по-добър и да повишите ангажираността към вашето съдържание, то изгледайте видеото “3 начина за създаване на рекламен криейтив, който да носи резултати” в Youtube канала на Markademics BG, като в него ще откриете примери от нашата работна практика като специалисти в сферата на Facebook рекламата: https://www.youtube.com/watch?v=q6ec_9-Cgi0
За сътрудничество с нас попълнете формата ни за контакти: https://markademics.bg/contact-form/