Най-пренебрегваната аудитория във Facebook, носеща най-големи печалби

С нарастването на цените на рекламите в социалните мрежи, оптимизацията на бюджетите става все по-важна за гарантирането на печалба. Затова днес ще обърнем внимание на една от най-пребрегваните аудитории, в която много често се намира ключът към увеличаването на печалбата на всеки един бизнес.

Нека обаче започнем с фундаменталното разделение на аудиториите за всеки бизнес. Когато рекламираме, най-общо разделяме аудиториите на 3 части:

1) Студени – това са аудиториите, които все още не са проявявали интерес към нашите продукти или услуги. Не са влизали в уеб сайта и не са харесвали публикации в социалните ни профили.
2) Топли – това са аудиториите, които поне веднъж са проявили интерес към нашите реклами/публикации в социалните профили и/или са посетили нашия уебсайт, НО все още НЕ са клиенти.
3) Горещи – това са аудиториите, които вече са направили поръчка от нашия уебсайт.

Или пък на фази:

1) Top of the Funnel (Начало на фунията) – тук поставяме рекламите към студените аудитории
2) Middle of the Funnel (Средата на фунията) – тук поставяме рекламите към топлите аудитории
3) Bottom of the Funnel (Края на фунията) – тук поставяме рекламите, с които превръщаме топлите аудитории в горещи.

Защо започнахме с това разделение на аудиториите и фазите? Защото твърде често в България (а и не само) рекламните кампании във Facebook и Instagram се създават или само на база интереси или пък към така наречените lookalike аудитории. По този начин вие оставяте на алгоритъма на Facebook сам да подбира на кого да показва отделните реклами. Така се лишавате от личния подход към аудиториите си, което е един от основните проблеми на повечето рекламодатели.

В резултат на това има една група хора, които имат нужда от допълнително внимание, но не винаги го получават. Това са така наречените „топли аудитории“ или хората, които би трябвало да минават през „Средата на фунията“. Това са хора, които вече са виждали вашите реклами, може би дори са посещавали уебсайта ви, но все още не са ваши клиенти. Статистически, това са между 95-99% от посетителите на вашия уебсайт, а в повечето случаи единственото по-различно, което правим за тях е да създаваме ремаркетинг с продуктите, които са видяли.

Но какво правим с останалите потребители, които не купят дори в резултат на ремаркетинга? Ако оставим алгоритъма на Facebook сам да избира на кого да показва рекламите, тези аудитории ще продължат да виждат същите реклами, които вече са виждали. Но защо да продължаваме да показваме едни и същи реклами на аудиториите, които имат интерес, но все още не са убедени от нашата оферта?

Да, няма никаква логика, но все още почти всички рекламодатели правят именно това.

Топлите аудитории са невероятен шанс за всеки бизнес да подобри своите печалби. Те са малки на брой в сравнение със студените. Вече са проявили интерес и са на няколко крачки от това да станат наши клиенти. Единственото, което искат от нас е да бъдат доубедени, че нашият продукт или услуга си заслужава.

Нека погледнем цифрите. Ако рекламата ни е показана на 100 000 души и имаме Click-through rate от 2%, посетителите на уебсайта ще бъдат 2 000. От тези 2 000, ако продуктът ни е интересен, разпознаваем и на добра цена, най-вероятно ще имаме между 2-5% conversion rate (или 40-100 поръчки). Нека вземем дори само най-позитивните резултати: от 100 000 достигнати потребители, може да имаме директни продажби само на 100 човека.

Така сме поставени пред два избора:
1) Да показваме същата реклама отново на тези 100 000 души
2) Да работим отделно с останалите 1 900, които са проявили интерес, но нещо ги е спряло от това да купят веднага.

Сами може да си направите сметка кое ще бъде по-евтино – да покажем реклама на 100 000 души или само на 1 900?

Тези условни 1 900 потребители са най-пренебрегваната аудитория във Facebook. Те вече са проявили интерес към продукта или услугата, която предлагаме и единственото нещо, от което имат нужда е малко повече внимание. Тъй като бройката им е значително по-малка, цената на рекламата до тях ще бъде много ниска.

За все повече бизнеси по света този тип аудитория е в основата на успеха им във Facebook.
Замислете какво може да направите за тези потребители и дали рекламните ви кампании са достатъчно оптимизирани.

Ако желаете да работите с професионален екип, може да се обърнете към нас. Приемаме ограничено количество клиенти, така че може да попълните контактната ни форма тук и ще се свържем с вас.

 

Рекламирайте бизнеса си по нов и по-ефективен начин с Маркадемикс

Изпратете ни запитване за работа с нас!