Защо рекламите имат много кликове, но малко продажби?

Какво да правим, когато conversion rate-а на рекламите е много нисък?

Кампанията има много кликове, но почти няма продажби – защо?

Един от големите кошмари на всеки онлайн магазин или уебсайт продаващ дигитални продукти е да има много трафик и малко, или никакви продажби. Затова днес ще обърнем внимание на някои от най-честите фактори, които водят до ниския процент на конверсии (conversion rate) и как може да бъде решен проблемът.

Нека обаче първо започнем с това какво е conversion rate. Това е процентът на посетителите, които са направили поръчка на вашия уебсайт. Или по-просто казано, ако имате 100 посетители и 2 поръчки, вашия conversion rate е 2%. Този процент е изключително важен и за всичките ви рекламни кампании, без значение дали са във Facebook, Google или някоя друга рекламна платформа.

В повечето случаи процентът на конверсии трябва да варира от 0.5% (за по-скъпа или специфична стока, за която аудиторията има нужда от повече размишление или допълнителна информация и време за действие) до 5% (за масови стоки, които са на много добри цени), като всички тези цифри за много условни и зависят от бизнес модела.

Но какво да правим в случаите, когато имаме 10 000 клика на нашата реклама, а имаме 1-2 поръчки или изобщо нямаме такива?

1) Какъв тип реклами сте пуснали?

Когато създаваме рекламни кампании във Facebook, много често се наблюдава хората да избират опцията за Traffic, докарваща много кликове, които са евтини. Проблемът е, че тази опция рядко води до продажби.

Защо се получава така?

Избирайки оптимизация за Traffic, ние казваме на алгоритъма, че търсим хората, които най-често кликат върху реклами и то с най-ниска възможна цена. Именно факторът „с най-ниска цена“ e разковничето в случая. Facebook разделя аудиториите най-условно казано на „евтини“ и „скъпи“.

„Евтините“ аудитории са тези, които са много активни в платформата, харесват много често различни типове съдържание, кликат върху реклами, но… много рядко или никога не купуват.

В другата крайност пък са „скъпите“ аудитории. Това са потребителите, които може по-рядко да кликат или харесват съдържание, но влязат ли в даден уебсайт, шансът да си купят нещо е много по-голям. Facebook разбира това с всички pixel-и, които са поставени в онлайн магазините и много ясно разграничава кои хора купуват и кои не. На това е базирана голяма част от логиката на техния алгоритъм.

В резултат „скъпите“ аудитории няма как да попаднат в Traffic кампаниите. Ако до този момент сте използвали Traffic кампании с цел продажби, задължително използвайте кампании за Conversion.

2) Pixel-ът не работи или дава грешна информация

За да използвате Conversion кампании, задължително трябва да имате поставен Pixel на уебсайта. Да, но в много случаи този Pixel може да дава некоректна информация. Проверете дали вашият дава правилни данни за add to cart и purchase, защото ако има проблем, Facebook няма да може да оптимизира рекламите и те ще достигат до аудитории, които не биха си купили от вас.

3) Офертата ви не е добра

Колкото и добри рекламни материали използвате и всички технически настройки да бъдат изрядни, ако офертата не е привлекателна за аудиторията ви, то резултатите няма да бъдат добри. Затова се замислете какви са мотивите на аудиторията да купи вашите продукти точно сега? Има ли причина да го направят и давате ли нещо, което другите не правят?

Опитайте да направите по-интересна оферта за аудиторията ви, добавете елементи на оскъдица (крайна дата на промоцията или лимитирани бройки) и вижте дали ще има промяна в резултатите.

4) Сайтът ви има нужда от оптимизация

Колко често влизате на уебсайт, в който се чудите как да поръчате или е много сложно да си завършите поръчката? В днешно време е от голяма важност поръчката да става бързо и лесно, с минимален брой кликове и да няма елементи, които да накарат потребителя да си каже „по-късно ще го направя“.

Разгледайте целия си процес на поръчка и къде потребителите биха изпитали трудност. Един от показателите, който може да разгледате е съотношението на потребители, които са добавили продукти в количката спрямо тези, които са направили поръчка. Ако разликата е в порядъка на 80-90% или повече, то със сигурност трябва да оптимизирате процеса на поръчка.

Ако и вашият бизнес изпитва проблем с процента на конверсии, то несъмнено проверете гореспоменатите точки.

Вече предлагаме и изготвяне на цялостен одит на рекламни кампании.

Ако искате нашият екип да направи анализ на досегашните ви рекламни кампании и да изготви списък с нужни подобрения, както на самите реклами, така и на уебсайта ви, може да ни пишете на office@markademics.com или да попълните формата ни за контакт тук.

Рекламирайте бизнеса си по нов и по-ефективен начин с Маркадемикс

Изпратете ни запитване за работа с нас!