Забележка: Този материал е редактирана версия на статия от 2020, когато се очакваше CBO да остане единствен вариант за рекламодателите във Фейсбук. В последствие това не се случи, но тъй като много от нещата в публикацията ни са все още актуални, я публикуваме с леки поправки.
Как правилно да използвате Campaign Budget Optimization (CBO) при реклами във Facebook?
Ако активно рекламирате във Facebook, сте чували за опцията за Campaign Budget Optimization или CBO.
Но какво е Campaign Budget Optimization?
Нека започнем от малко по-далеч. Структурата на рекламирането във Facebook е разделена на три нива:
- Кампания – там определяме целта на нашата кампания – Conversions, Engagement, Traffic, Video Views и др.
- Ad Set – там определяме типовете аудитории, къде ще бъде показвана рекламата И ДО ТОЗИ МОМЕНТ определяхме бюджета и периода на рекламиране.
- Ad – там определяме как конкретно ще изглежда нашата реклама, докъде ще води и добавяне тракинга.
Както споменах, до този преди да се въведе CBO задавахме бюджета на ниво Ad Set и реално всяка една аудитория или място за рекламиране имаше собствен бюджет, който Facebook оптимизираше само върху нея. Това от своя страна беше недостатъчно ефективно за кампании, в които има много ad set-ове с различни аудитории.
Тъй като Facebook развива своите алгоритми постоянно, вече бюджетът може да се задава още на ниво Кампания, което улеснява по-големите рекламодатели и ще позволява да увеличавате бюджетите си много по-бързо без да имате проблеми с алгоритмите.
Пример за рекламиране без CBO:
Кампания: Conversions
Ad set 1: $50/ден
Ad set 2: $50/ден
Ad set 3: $50/ден
Ad set 4: $50/ден
Ad set 5: $50/ден
В тази ситуация всеки един Ad set ще изразходва по 50 долара на ден без значение от резултатите, които има. Така всеки ден трябва ръчно да бъдат ръчно променяни бюджетите, което е неудобно и неефективно и много често води до сериозно объркване на алгоритмите.
Пример с Campaign Budget Optimization:
Кампания: Conversions, бюджет: $250/ден
Сега Facebook ще определи каква част от общия бюджет да отдели за всяка една аудитория, така че да има максимална възвращаемост на бюджета. Примерната конфигурация може да бъде следната:
Ad set 1: $37
Ad set 2: $81.50
Ad set 3: $24.80
Ad set 4: $16.30
Ad set 5: $90.4
С Campaign Budget Optimization Facebook всеки ден определя различни бюджети на отделните ad set-ове в зададената бюджетна рамка. Така можете значително да подобрите резултатите от кампаниите си и да увеличавате бюджетите си много по-бързо без да се притеснявате, че ще имате отлив в резултатите.
Ако и Вие искате да рекламирате с бюджети над $250/ден и да сте сигурни, че бюджетите Ви се разпределят правилно, пишете ни на office@markademics.com или попълнете формата за контакт. 😊