Подкаст „За бизнеса без клишета“: Виктор Стоилов – стратегии за успешна реклама

Виктор Стоилов - Стратегии за успешна реклама

В епизод 5, сезон 2 на подкаста “За бизнеса без клишета”, водещият Мартин Станоев представя полезен разговор с Виктор Стоилов, създател на дигитална агенция Markademics.

В епизода се засягат теми за това как бизнесите успешно да рекламират онлайн, как да отговарят на нуждите на техните клиенти и как правилно да бъдат анализирани рекламните им кампании.

В началото на разговора, Виктор споделя повече за ключовите компоненти на успешната рекламна кампания в социални мрежи.

“Най-важното нещо е да отговаряме на нуждите на нашите клиенти”

Виктор Стоилов пояснява, че ако има разминаване между нуждите на нашите клиенти, добрият маркетинг невинаги може да компенсира.

Ключовият аспект е в това да имаме добра основа, като познаваме нуждите на нашите клиенти и след това да надграждаме с добър маркетинг, който отговаря на потенциални страхове, проблеми или въпроси преди направата на една поръчка.

В подкаста се засяга и темата за успешни платформи за рекламиране като Виктор казва:

“Facebook остава най-стабилната рекламна платформа за електронна търговия в света.”

Виктор сравнява Facebook с Tik Tok и Instagram, като споделя, че Tik Tok е платформа, позволяваща възможност за растеж чрез органичен трафик, но не и чрез реклами. Instagram пък е добра платформа за рекламиране, но отговаря на нуждите и търсенето на определена част от обществото до момента.

Следващата засегната тема в разговора бе дали рекламата във Facebook е поскъпнала. Виктор споделя, че голяма грешка при анализиране на рекламни кампании е да се гледа само дали печелиш или губиш от съответната реклама.

 

Виктор съветва една рекламна кампания да бъде анализирана по следните метрики:
  • CPM – цената на хиляда показвания
  • CTR – процента от хора, които кликат на тези реклами

По този начин се определя какъв процент кликат на тези реклами. А от там и каква цена ти дава Facebook за съответните показвания. Следователно от там ти излиза колко и ще ти е скъп трафика.

  • Add to cart rate – процента на хора, които добавят в количката
    Анализирайки тези фактори разбираме дали рекламата ни е скъпа или не.

 

Продължавайки разговора, Виктор споделя:

“Една реклама колкото по-естествено изглежда, толкова по-голям шанс има да успее”

Създавайки реклама, която не е претрупана с визуални елементи и звукови ефекти създава усещане за естествена и ненатрапчива реклама.

 

За повече съвети от света на маркетинга и създаването на бизнеси и техните вдъхновяващи истории, може да следите блога на Markademics.

А ако имате онлайн магазин и желаете Виктор и екипът му да работят с вас, свържете се, попълвайки формата за контакт.

Рекламирайте бизнеса си по нов и по-ефективен начин с Маркадемикс

Изпратете ни запитване за работа с нас!