Имате ли стратегия за сегментиране на аудиториите си във Facebook?
Изключително често се случва дори големи компании, рекламиращи с бюджети над $500/ден, да нямат правилно сегментиране на своите аудитории или изобщо да липсва такова.
Разделянето на аудиториите, в зависимост от тяхната интеракция с Вашият бизнес е един от ключовите елементи за по-добри резултати на Вашите реклами във Facebook и Instagram.
Като за начало, можете да започнете с нещо много обикновено, което обаче твърде често се пренебрегва. Разделете си аудиториите на 3 части:
1) Студени – това са потребители, които не са запознати или не са взаимодействали с Вашия бранд –> >е са посещавали Вашия уебсайт, не са проявявали интерес към Ваши реклами и не са харесали страницата Ви.
2) Топли – това са потребители, които по някакъв начин са взаимодействали с Вашия бранд, но все още не са станали Ваши клиенти. В повечето случаи са харесвали Ваши публикации или са посещавали Вашия уебсайт, но все още не са купували нищо. Самите топли аудитории е добре да бъдат разделени на подаудитории, на база на количеството или типа взаимодействие с бранда.
3) Горещи – това са потребителите, които много добре познават вече Вашия бранд и са били поне веднъж Ваши клиенти. Тази аудитория, когато бива правилно използвана, може да бъде в основата на изграждането на много по-добри и дългосрочни резултати.
Имайки вече това разделение на аудиториите, трябва да обърнете внимание на това как комуникирате с всяка една от тях. Грешката, която повечето допускат, е да рекламират по един и същи начин на всички.
Но нека си представим следната ситуация.
Влиза потенциален купувач в салон за автомобили за първи път. До този момент никога не е купувал автомобил или поне не е купувал от този бранд. Няма добра представа за моделите, предимствата или качеството им и не е сигурен дали би се доверил на марката.
И сега си представете, че влиза потенциален купувач, който вече за трети път си купува автомобил от този бранд. Познавате се добре, а той е напълно наясно с всички условия, предимства и качества на отделните модели.
Според Вас по един и същи начин ли трябва да се обърнем към двамата потенциални купувачи или подходът ни трябва да бъде различен?
Естествено, че трябва да бъде различен. Това, което би убедило първия човек да стане клиент, няма да има нищо общо с това, което би убедило втория и обратното.
Затова преди да пускате реклами в социалните мрежи, замислете се на кого ще рекламирате и какво би въздействало върху него. Ако имате едно и също послание към всички, рискувате да имате големи пропуснати ползи от някой от сегментите.
Ако имате допълнителни въпроси или искате да рекламирате професионално в социалните мрежи, пишете ни на office@markademics.com или попълнете тази форма за контакт.