Автор: Виктор Стоилов
Защо Facebook рекламите ви имат добри резултати няколко дни, а след това рязко се влошават?
Преди дни разговарях с колеги от САЩ, на които правих анализ на рекламния им акаунт и един от основните им въпроси беше: „Защо рекламите ни имат добри резултати в първите дни, а след това рязко се влошават?“
Леко се засмях, защото имам чувството, че в последната година се налага да отговарям на този въпрос почти всяка седмица. Тъй като този проблем касае почти всеки бизнес, рекламиращ във Facebook или Instagram, реших, че опитът ми може да бъде от полза. Причината за това явление в повече от 90% е една и съща, а решението не е толкова трудно.
За да разберем откъде идва този проблем и защо големи и малки рекламодатели го имат, трябва да разберем в дълбочина логиката на алгоритмите на Facebook. Нека си представим, че имаме онлайн магазин за дамски дрехи. Рекламираме отделните артикули и категории, подбираме аудитории, но много често пускаме дадена категория продукти и след няколко дни продажбите рязко падат от рекламата и отново трябва да правим големи промени. На какво се дължи?
В голяма част от случаите рекламодателите избираме аудитории, които са изградени на база интереси (interest-based targeting) или пък така наречените Lookalike audience или подобни аудитории, с които позволяваме на Facebook да търси хората, които са подобни на тези, които са наши клиенти.
Какво обаче се случва, когато таргетираме тези аудитории?
Facebook „взима“ аудиторията от например 150к потребители, които попадат във вашия interest-based или Lookalike таргетинг и започва да показва рекламата първо на…
Най-топлата аудитория, която има най-голям шанс да купи веднага…
В повечето случаи това е аудитория, която е влизала вече на вашия уебсайт, но все още не е купувала или пък е проявявала интерес към вашите продукти, или дори просто е търсела наскоро подобни продукти/услуги в Google.
Тази аудитория, в голяма степен от случаите, е само един малък процент от вашите примерни 150к души. Те се изчерпват за тези 2-3-5 дни и след това рекламата започва рязко да се влошава.
Как можем да го променим? Най-доброто решение е да увеличаваме количеството на хора, които се заангажират с нашето съдържание. Частично всички ние го правим с кампаниите за конверсии, в които между 1-5% от аудиторията купува, а другите 95-99% се запознават малко повече с нашия бранд. Но ако искате да имате кампании, които да имат много добри резултати за по-дълго време, решението е да увеличавате своя brand awareness.
Може да създавате engagement кампании, да задавате въпроси, да създавате групи, да публикувате интересно и полезно съдържание, към което да изпращате своите потенциални купувачи преди да станат ваши клиенти. Възможностите и решенията са много, но коренът на проблема е почти винаги един и същ -> твърде малката топла аудитория, която е готова на момента да закупи предлагания от вас продукт или услуга.